Thursday, November 5, 2015

Masuk Pertandingan Bakat Muda

Hari ini sekolah saya mengadakan program sambutan Hari Kanak-kanak. Salah satu acaranya ialah Pertandingan Bakat Muda. Murid-murid boleh masuk pertandingan ni. Cikgu cakap kalau nak menyanyi ke, nak bernasyid ke, nak buat pertunjukan fesyen ke pun boleh. Tak kisah la nak buat persembahan apa.

Mula-mula masa cikgu beritahu dalam perhimpunan, saya takde terfikir pun nak masuk. Lepas tu masa kat rumah, bila abah tanya "Asyraf nak masuk tak?",,baru la saya rasa nak masuk. Hari tu masa Sambutan Kemerdekaan, saya dah masuk pertandingan pakaian beragam.

Abah tanya saya nak buat persembahan apa. Dulu masa pra sekolah, cikgu Milah ada rakam saya tiru dialog cerita Upin Ipin yang tajuknya kenangan mengusik jiwa. Ummi suruh saya buat persembahan macam tu je. Saya pun tgk balik rakaman tu dalam handphone ummi dan cuba hafal balik dialognya. Banyak yang dah lupa. Heheh..

Tadi, masa nak mula pertandingan tu baru abah bagitahu cikgu yang saya nak masuk jugak. Rupa-rupanya saya sorang je murid Tahap 1. Perserta yang lain, murid Darjah 4,5 dan 6.

Giliran saya yang akhir sebab baru daftar. Masa peserta lain buat persembahan, murid-murid yang menonton dah bersorak-sorak dah. Alamak! takut ke saya?

Tengah tunggu giliran sambil tengok reaksi penonton. Cuak jugak eh.

Akhirnya, giliran saya pulak. Jom tengok.


Menang ke tak menang ni? Tadi sebab masa dah tak sempat, cikgu tak umumkan lagi keputusan. Tapi, abah ngan ummi cakap, menang ke tak menang tu tak penting. Yang penting, saya berani naik atas pentas buat persembahan. 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers