Thursday, April 29, 2010

Saya jatuh katil - tengkorak kepala retak

Ketika saya berumur 8 bulan, saya telah jatuh dari katil sehingga tengkorak kepala saya retak. Masa tu, saya berada di rumah atuk Aisyah..balik hujung minggu. Malam tu macam biasa saya tidur dalam buaian. Dalam pukul 3 pagi, saya menangis sebab lapar susu. Masa tu abah saya tertidur kat luar bilik depan tv tengok bola. Ummi pun bangun buatkan susu untuk saya. Kebetulan masa tu diaper saya pun dah penuh, ummi pun baringkan saya atas katil. Lepas ummi tukarkan diaper saya, nak dijadikan cerita ummi tertidur sebab letih sangat hari tu. Saya pulak tak boleh tidur. Saya pun merangkak la atas katil tu..Saya kan ligat...Tup..tup saya dah jatuh ke bawah katil. Abah yang tengah tidur kat luar terjaga bila dengar bunyi kuat saya jatuh. Saya pun menangis sebab saya rasa sakit sangat. Masa tu abah peluk saya kuat-kuat dan tenangkan saya. Tak lama saya pun berhenti menangis. Abah dan ummi pun rasa lega sebab saya dah berhenti menangis.

Esok paginya, kepala saya bengkak sebelah kanan. Bila dipegang rasa lembut macam ada air kat tempat bengkak tu. Bila abah tanya Pak Long saya yang kerja sebagai doktor, Pak Long cakap kalau masa jatuh tu saya tak muntah insya Allah tak ada apa-apa. Esoknya, abah ngan ummi bawak saya ke Klinik Kesihatan Simpang Renggam, kebetulan ada appointment untuk periodical check-up. Doktor yang check pun cakap saya takde apa-apa.

Tengok kepala saya bengkak sebelah. Besar tak bengkak tu?

Dua tiga hari lepas tu bengkak kat kepala saya ni macam makin besar..tak surut-surut. Abah ngan ummi pun bawak saya pergi ke Klinik Lee kat Simpang Renggam. Doktor Lee cakap kat abah saya macam tak apa-apa sebab saya aktif macam biasa cuma kepala je yang bengkak tapi dia suggest kat abah suruh saya wat CT scan kat hospital.

Esoknya abah pun bawa saya ke Hospital Sultanah Aminah kat Johor Bahru. Kami sampai pagi-pagi lama tunggu baru dapat giliran untuk wat CT scan. Bila dapat keputusan, doktor sahkan yang tengkorak kepala saya ada retak sikit. Doktor cakap retak tu akan baik sendiri. Alhamdulillah la tak serius sangat injury saya tu. Lepas seminggu, bengkak saya dah surut dan kepala saya dah tak besar sebelah lagi. Syukur pada Allah Taala.


Gambar ni lepas saya kena CT scan, saya tidur sebab doktor bagi ubat tidur. Kak Husna pun tertidur tunggu saya lama sangat kat hospital.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers