Sunday, February 17, 2013

Jom Jalan-jalan (KL- Feb 2013)

Assalamualaikum,

Hi! I'm back..penat ni baru balik jalan-jalan kat KL. 3 hari berjalan kat sana..hari pertama Iffah dah citer dalam blog dia. Asyraf nak citer hari kedua kami pergi mana pulak...

Pagi tu pas breakfast kat satu kedai yang ada jual nasi kerabu (favourite kak Husna tu..dia kan lahir kat Terengganu..) kami terus pergi ke Pusat Sains Negara kat Bukit Kiara. Sampai kat sana jam 9.15 pagi. Kiranya kami pelawat terawal la hari tu..hehe..semangat ni..

Bila dah sampai awal tu apa lagi...bergambar dulu lah...

Dah 3 kali ambil gambar kat sini...

Tangga nak masuk Pusat Sains

Good eh!

Gaya masing-masing..

Pas beli tiket, kami pun masuk dalam. Skang ni ada 2 pilihan kat Pusat Sains ni, nak masuk pameran Star Trek ataupun Sports and Spinach. Memandangkan Asyraf ni penakut sket tempat2 gelap, kami akan masuk pameran Sports and Spinach. Dua2 pameran ni sampai bulan Ogos nanti.

Iffah mencuba wlp tak sampai..

Besarnya ikan tuuu...

Banner pameran Star Trek

Cermin ni ajaib..kita jadi lebih pendek tau...

Bayang-banyang 3 warna kak Husna

Cuba bawak keretapi ni...seronook! suka Iffah...

Ni kat bilik untuk kanak-kanak

Posing lagi...ngan ummi plak

Gambar2 kat atas tu kat ruang pameran utama Pusat Sains..pastu kami g naik atas plak masuk bilik pameran Sports and Spinach. Ada banyak jugak games kat situ..sumenya ada kaitan ngan kesihatan dan kecergasan..siap ada trek untuk lari pecut lagi..

Iffah nak main hula hoop

Yang ni sapa kayuh paling laju dapat pilih channel tv...

Abah berangan main gitar..hehe

Haa...yang ni paling lama kami main..bagi makan kat robot..kalau dia dah kenyang
dia akan bagitau "Saya dah kenyang"..hehe

Sebenarnya banyak lagi games dalam tu..abah je tak banyak ambik gambar. Dia tengah syok buat rekod sapa paling pantas pijak katak...ummi pulak terpaksa dukung Iffah yang tidur..

Kami kat Pusat Sains lama jugak..siap lunch kat situ. Dalam kul 2.30 baru kami gerak. Plannya nak pergi ke Berjaya Times Square naik monorail. Pastu parking kereta kat KL Sentral,naik LRT ke stesen Dang Wangi. Hujan pulak turun lebat sangat. Sampai Dang Wangi kena tukar ke stesen monorail Bukit Nanas. Jauh jugak nak kena jalan..hujan pun lebat..sure basah nyer.

So, kami pun beli tiket LRT balik ke KL Sentral...naik kereta pastu balik hotel. Masing-masing pun kepenatan. Malam tu pas maghrib kami kuar makan ayam tandoori sedap kat Restoran Hj Tapah.

Pas makan, kami pergi ke Uptown kat Kota Damansara. Jalan-jalan cari mainan pulak lah..hehe..

Posing dulu sebelum membeli..

Saya beraksi lepas dapat mainan..

Ngan kakak kesayangan..wlpun selalu gaduh ngan saya...

Iffah terus histeria nampak belon ni...terpaksa la beli

Round punya round tengok2 dah 11.30 malam dah...kami pun balik hotel dan ZZzzzz....

Baca sambungan citer kami jalan-jalan kat blog kak Husna pulak tau...

1. So you are looking to rid your girl of these unwanted stalkers when
    you are drawn to Willow Creek's Black Mirror Castle. This was zero cost because the students went to local stores and asked for either donations and gift cards to purchase these items. Every Halloween party that people remember later in the year by saying things like "Do you remember so-and-so's
    Halloween party last year.

My blog post dui lawyers southern california

2. In other words, they go against the grain of the careers their
    parents had. I believe my exact words were "I don't want to be your dirty little secret. Theme Format: It is almost like standard format of the pub quiz.

my blog post :: pub quiz austin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...