Thursday, February 11, 2016

Dagu kena gam

Hari ni 2 Feb 2016 saya ke sekolah macam biasa dengan abah dan kakak. Lepas hantar kitaorang, abah pergi hantar  pasukan bola tampar sekolah bertanding kejohanan MSSD di SK Simpang Renggam. Saya belajar macam biasa dan waktu rehat saya pergi ke kantin untuk makan.

Dah naik rehat tu, semua murid beratur di dalam dewan. Kemudian kami berjalan dalam barisan masuk ke kelas masing-masing. Masa melangkah masuk dalam kelas, kawan yang jalan belakang saya boleh pulak dia buat aksi tackle kaki orang macam org main bola tu. Yang ditacklenya kaki saya pulak tu. Saya pun jatuh tersembam ke lantai. Aduh sakitnya!

Bila saya raba kat dagu, rasa macam berdarah. Cikgu yg masuk kelas saya cepat2 suruh basuh dengan air. Saya basuh2 darahnya macam tak berhenti. Rupanya besar jugak lukanya.

Cikgu bertugas pun bawa saya ke klinik desa yg tak jauh dari sekolah. Nurse kat situ pun bersihkan luka saya dan tampal plaster. Dia suruh cikgu bawa saya ke klinik kesihatan utk jahit luka saya tu. Kemudian, cikgu pun bawa saya ke klinik kesihatan. Kat saya, doktor cakap luka saya tak perlu dijahit, cuma digam je. Doktor pun letak lah gam dan ckp jangan kenakan air kat luka tu 2 hari. Alamak..dua hari tu..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers