Sunday, November 2, 2014

Konvokesyen Pra Sekolah Daerah Kluang

Hari ini, Sabtu 1 November 2014, saya pergi ke Majlis Konvokesyen Pra Sekolah peringkat daerah Kluang di Dewan Felda Ulu Dengar. Jauh juga perjalanan dari rumah. Pagi-pagi jam 7 saya dah bertolak dari rumah. Saya, abah, kak Husna dan Iffah je yang pergi. Ummi tak pergi sebab ada kursus kat sekolah. Sampai kat Felda Ulu Dengar tu dah dekat jam 8 pagi. Kami pergi cari kedai makan untuk sarapan dulu. Lepas tu, baru kami pergi ke dewan.

Masa sampai tu orang dah ramai dah. Cikgu saya pun dah ada kat sana. Kawan-kawan saya naik bas sebab mak ayah diaorang tak dapat datang.

 Sampai je kami tiga beradik bergambar dulu kat luar dewan.

 Masa ni dah duduk ngan kawan-kawan. Satu pra sekolah ada 5 orang wakil.

 Sekolah saya punya giliran lambat lagi. Sempat bergambar lagi.

 Gambar atas pentas. Takut pulak nak naik nanti.

 Antara yang datang. Ibu bapa ramai yang datang tapi takde tempat duduk. Semua kerusi hanya muat-muat untuk murid dan cikgu je. Abah, kak Husna dan Iffah pun duduk kat luar, kat tepi pagar.

 Masa ni gembira lagi.

 Masa ni sedih..Saya tak tahu yang abah, kak Husna dan Iffah dah penat duduk kat luar, so diaorang pergi duduk dalam kereta sekejap sebab Iffah nak minum susu. Saya cari-cari tengok kat luar takde. Saya sedih la...huhuhu...bila abah datang, tengok saya dah menangis..

 Adik saya yang comel dan keletah...Iffah Nadhrah

 OK..dah ready nak naik pentas ni..dah mula beratur tunggu giliran..

 Dah nak dekat dengan pentas...

 Nak naik tangga dah ni...

 Akhirnya, sebelum naik tu abah pesan dua benda. 1. ucap terima kasih 2. pandang abah kat bawah nak amik gambar. Saya ingat nk ucap terima kasih je..sudahnya gambar jadi macam ni la,,,

 Sebelum turun pentas...ada peluang nak bergambar lagi..

Bangga abah ngan ummi tengok Asyraf Wajdi dah besar. Semoga menjadi anak soleh penyejuk hati ibu bapa, guru dan semua orang. Aamiin. (From Abah dan Ummi)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers